Kwalitaria neemt franchiseformule Burger Business over
Per 1 januari 2023 is Kwalitaria de nieuwe eigenaar van franchiseformule Burger Business. De overname biedt de franchisenemers van de vier Burger Business locaties veel samenwerkingsvoordeel. Kwalitaria ziet op haar beurt kansen om voordeel te halen uit de uitstekende knowhow van het premium burger segment.

De Burger Business formule, die in 2015 is opgericht door jeugdvrienden Valentijn Prince en Daan van Loon, richt zich op het bezorgen van ambachtelijk bereide premium burgers: ‘Fair, fast and fresh, delivered to your door.’ De overname biedt de franchisenemers van de vier Burger Business locaties in Tilburg, Breda, Eindhoven en Nijmegen veel samenwerkingsvoordeel. Cafetariaformule Kwalitaria ziet op haar beurt kansen om voordeel te halen uit de uitstekende knowhow van het premium burger segment.
Kwalitaria ziet al jaren een toename in de verkoop van burgers. Voor de cafetariaformule, met ruim 135 vestigingen in Nederland, is dit een interessante productgroep om zich duidelijker in te onderscheiden. Veel aandacht gaat uit naar het verduurzamen van de recepturen. Met de overname van Burger Business haalt Kwalitaria een schat aan kennis in huis om deze productgroep in 2023 verder door te ontwikkelen.
Samen sterk
Joep Leemans, algemeen directeur: “Ik kijk enorm uit naar de samenwerking met de nieuwe franchisenemers. De overname past bij onze ambitie om onze leidende positie in de markt verder uit te bouwen. Maar bovenal geloven we van toegevoegde waarde te zijn voor de bestaande Burger Business klant en Burger Business franchisenemer. Zeker in deze turbulente tijden is ons motto ‘samen sterk’ van toepassing waarbij wij altijd de beste voorwaarden scheppen voor onze ondernemers.”
Valentijn Prince, oprichter van Burger Business: “Samen met jeugdvriend Daan ben ik 8 jaar geleden dit avontuur aangegaan. De overname door Kwalitaria zien we als een mooie, logische stap in dit avontuur. Het biedt de bestaande franchisenemers betere ondernemerskansen. Ze kunnen zo beter gebruik maken van de voordelen door schaalgrootte en de kennis van deze grotere franchiseorganisatie.”
Dit artikel delen